Gekijouban Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works (2010)

Infó:

Eredeti cím 劇場版 Fate/stay night: UNLIMITED BLADE WORKS
Angol cím Fate/stay night: Unlimited Blade Works Movie
Egyéb cím(ek) Fate/stay night Unlimited Blade Works
Besorolás anime, film
Hossz 1 rész × 100 perc
Dátum 2010.01.23

Ismertető:

A Fate/Stay Night első, s eddig egyetlen mozifilmje megérkezett: a japán mozik 2010. január 23-án tűzték ki a műsorukra, s a bevételek meghaladták a 280 millió jent. De honnét is indult, hogy ilyen bevételt produkált?

 

Eredet -kezdetek kezdete-

A Type-MOON 2004-ben jelentette meg az egyik legterjedelmesebb visual noveljét, a Fate/Stay Nightot, amelynek 2007-es PS2-es verziójához készült egy extra jelenetsor is, Realta Nua néven. A játék folytatása, a Fate/Hollow Ataraxia 2005-ben jelent meg. Ugyancsak ebben az évben kezdődött meg a manga változat publikálása a Kadokawa Shoten magazinban, Datto Nishiwaki illusztrálásával. A manga azóta is fut, 2007-ben pedig a Tokyopop megvette az angol nyelvű nyomtatás jogait Észak-Amerikában. 2006-ban a történet egy 24 részes TV változatot is megért, aminek újradolgozását és erősen megvágott verzióját nem sokkal a mozifilm előtt jelentették meg emlékeztető gyanánt. Ugyancsak ebben az évben kezdődött meg az előzmények feltárása is: a Fate/Zero light novel sorozat is útjára indult, hogy bemutassa a 3. Szent Grál Háború történetét. További öt játék jelent meg eddig még konzolra: a Fate/Unlimited Codes, a Fate/Tiger Colosseum és annak folytatása, azUpper, valamint a Fate/Extra és egy doujinjáték, a Crucis Fatal/Fake.

A siker tehát adott volt… de miről is van szó pontosan?

Történet -a Szent Grál nyomában-

A következő történet a Fate/Stay Night visual novel egyik történetfolyama (route) alapján készült, főszereplőink az Emiya Shirou és Saber páros helyett Rin Tohsaka és Archer lesznek. Ettől függetlenül érdemes megnézned a sorozatot vagy az OVÁt, amennyiben erre még nem kerítettél sort, mert ha elsőnek ezzel kezded, elég valószínű, hogy sok mindent nem fogsz érteni.

10 hosszú év telt el, mióta Fuyuki City szinte teljesen megsemmisült egy hatalmas tűzvész során. Kevesen élték túl azt az éjszakát, s rémálomként élik meg azokat perceket, melyeket az égő romok közt átéltek. Így van ezzel Emiya Shirou is, aki igyekszik normális életet élni, ám sejtelme sincs, hogy mi okozta valójában az akkori poklot, s arról sincsenek sejtései, hogy a helyzet akár hamarosan meg is ismétlődhet… amikor barátja helyett bennmaradt az iskolában padlót súrolni, furcsa csatazajra lesz figyelmes az iskola udvarán. Két fura alak vív egymással: egy lándzsás és egy kardos fickó. Miután észreveszik, az élete veszélybe kerül, s kis híján meg is hal. Hazatérve viszont kellemetlen élményben lesz része: megint meg akarják ölni, s a semmiből előtűnik egy páncélos nő, aki magát Servant Saberként mutatja be, s Shirout a mesterének nevezi. A csata a ház kertjében megkezdődik, aminek a vége a támadó menekülése…

Innentől kezdődik az alternatív történetszál… a cél továbbra is a Szent Grál megszerzése, bármi áron, az ellenfelek likvidálásával. Ám ez korántsem olyan egyszerű, mint elsőre annak hangzik… Archer emlékei zavarosak, s nem nézi jó szemmel azt, hogy Mestere, Rin békét köt Shirouval. A helyzetet tovább rontja, hogy az erőegyensúlyok kezdenek felbomlani a Servantok közt, aminek csak egy módon lehet véget vetni. S mintha nem lehetne még mindig rosszabb, Archer meg akarja ölni Shirout…

Megjelenés -karddal szabott áru-

A Studio DEEN rendkívül sokat tett le az asztalra: az OVÁban az egész sorozat látványvilágát tették misztikusabbá és komorabbá, igazítva a 2010-es elvárásokhoz, s vele együtt a mozifilmhez. A grafika tehát alaposan kidolgozott, az erősen kontrasztos színek és az éles kontúrok nem csak a játék grafikai megjelenésére emlékeztetnek, hanem ugyanakkor egy borongós, komor, rideg látványvilágot tár elénk, ahol az idealizmust ott tiporják, ahol érik. A fényeffektekre és az árnyékokra külön hangsúlyt fektettek, egyszerűen meseszépre sikeredtek. Az arcok a távolban néhol üresek, ez gyakorlatilag az újabb animék elég nagy hányadában megfigyelhető jelenség, bár ez éppen eléggé apróság ahhoz, hogy sokat vonjon le a mű értékéből.

A hangokat egyeztették a képi világgal. A szinkronhangok minden bizonnyal ismerősek lesznek korábbi mozgóképi feldolgozásokból, öröm viszont hallani őket, mind az utolsó szálig. A betétdalt továbbra is Tainaka Sachi adja, ezúttal új, 2010-es számával, a voice-szal, ami a keményebb pop-kategóriába sorolható. A háttérzenék nemcsak sejtelmesre, izgalmasra és mindenek előtt remekül kivitelezett és felvett anyagokra sikerültek: az adott jelenet drámaiságát rendkívüli módon megdobják, kiemelik.

A történet viszont csupán azoknak fog valamit is mondani, akik játszottak a visual novellel, azon belül is végigvitték ezt a történetfolyamot (route) is. Mint ismeretes, több dolog ebben a részben kerül megmagyarázásra, mint a sorozatból is ismert/feltűnt Shirou-Archer ellentét kiéleződése és ennek okai. Őszintén megvallva, miután a visual novel nagyon hosszú, s az UBW az egyik leghosszabb belőle, a 105 perces összevágása a történet elég hektikus lesz, több lényeges dolog kimarad, bár ezt a VN-feldolgozások esetében már a legtöbbször megszokhattuk.

Véleményezés -Babilon kapuja kitárul-

Grafikai és hang szinten méltó az elődjeihez és a nevéhez. Izgalmas és pörgős, nézeti magát. Erőteljes történetvezetése során ármány, intrika, árulás stb. előfordul, vagyis csavar lesz bőven. A lineáris sztorivezetés kiszámíthatósága itt csak azoknál fog ütni, akik még nem játszottak a játéknak ezen routejával.